Få kompetencerne til at medvirke til en tidlig opsporing og indsats for børn i udsatte positioner
Efter uddannelsen kan du med afsæt i arbejdet omkring tidlig opsporing af børn i udsatte positioner, arbejde ud fra trivselsdimensioner, og anvende objektive observationer og analysemetoder i udarbejdelsen af en trivselsvurdering.
Du vil ligeledes kunne medvirke ved udarbejdelse af en handleplan i samarbejde med forældre og andre samarbejdspartnere.
Info om deltagerbetaling
Uddannelsen er uden deltagerbetaling for:
- omsorgs- og pædagogmedhjælpere
- pædagogiske assistenter
- andre faglærte eller ufaglærte med en erhvervsuddannelse
Der kan desuden søges VEU-godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste. Medarbejdere med en videregående uddannelse kan deltage mod betaling.
Efter uddannelsen kan du:
- Medvirke til tidlig opsporing og indsats for børn i udsatte positioner.
- Reagere på bekymring på baggrund af viden om de fire trivselsdimensioner.
- Observere ud fra strukturerede, anerkendte og professionelle observationsredskaber.
- Medvirke ved udarbejdelse af en objektiv individuel trivselsvurdering.
- Anvende handleguides og værktøjer i udarbejdelse af en handleplan for en tidlig indsats.
- Indgå i en væsentlig, respektfuld dialog med forældrene om barnets trivsel og behov.
- Beskrive og begrunde situationer som grundlag for analyse, refleksion og nye handlemuligheder i et helhedsorienteret samspil med forældre, barnet og tværfaglige samarbejdspartnere.
- Reflektere over egen rolle i relationerne til forældre og det tværfaglige samarbejde.
Hvem henvender uddannelsen sig til?
Uddannelsen henvender sig til dig, der er pædagogisk assistent, pædagogmedhjælper eller dagplejer.
Holdet udbydes ikke i øjeblikket
Er du interesseret i at tage kurset, kan du rette henvendelse til AMU
Skriv eller ring til:
Hildur Marianne Edelberg
Koordinator