Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom-, akademi- eller masterniveau

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Find os Adresser og kontaktoplysninger - du finder det hele her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Arbejd med escape rooms og kommunikation i engelsk

Distance Learning through Play - udskolingen

Arbejd med escape rooms og kommunikation i engelsk

Distance Learning through Play - udskolingen

Kom på online kursus i legende og digitale tilgange til undervisning i engelsk og bliv en del af et digitalt fællesskab. Vi skal bl.a. arbejde med escape rooms og kommunikation. Kurset tager udgangspunkt i et online forløb Reversed Superheroes, som handler om fiktionens og virkelighedens superhelte. Det bygger på en række tasks og aktiviteter med fokus på kommunikation og problemløsning. 

Tilmeldingen er efter først-til-mølle-princippet.

 

Reversed Superheroes

Forløbet bygger på et kommunikativt sprogsyn og består af en række tasks og aktiviteter med fokus på problemløsning. Fokus er på mening, kreativitet og leg snarere end på korrekt form, og eleverne har rig mulighed for at få deres engelske sprog i spil og samtidigt arbejde videre med deres sprog.

Superheroes?
Superheroes?

Forløbet indledes af en fælles brainstorm af ordforråd og kulturviden om temaet Superheroes.

Det fælles ordforråd anvendes i interaktive opgaver og spil i Quizlet, hvor eleverne afslutningsvist dyster mod hinanden.

Knee to Knee er en efterfølgende mundtlig makkeraktivitet, hvor elever skal gætte hinandens ord og få kommunikationsstrategierne i spil.

Centrum for forløbet er et storyline-præget escape room, Chasing The Red Lantern, der tager udgangspunkt i et 360 graders billede af Piccadilly Circus, hvortil der er knyttet forskellige opgaver, billeder, videoer og ressourcer. Sammen skal eleverne følge historiens mange spor og i fællesskab løse opgaverne, undslippe rummet.

Herefter kan arbejdes videre med sproget i Watson’s Word Wall på en mere fabulerende vis, hvor elever skaber deres egne historier om fantasiens og virkelighedens superhelte. Aktiviteten fungerer som opvarmning til et elevprodukt, hvor eleverne kan genopfinde sig selv i alternative udgaver af virkelighedens superhelte.

Her kan du finde et udpluk af de mange gratis ressourcer til forløbet:

Læs mere om Reversed Superheroes og de spændende forløbsressourcer på DLtP’s hjemmeside.


 

Distance Learning through Play

CFU DK har gennem længere tid arbejdet med et projekt, der har samlet de gode eksempler og materialer skabt under den første skolenedlukning, samt udviklet nye digitale undervisningsforløb, der kan understøtte kreativitet, samarbejde og lærende fællesskaber - nogle af de kvaliteter, som måske har sværere vilkår online og på afstand.

Distance Learning through Play - DLtP
Distance Learning through Play - DLtP

Projektet har en explorativ tilgang som både inkluderer adgang til gratis online læringsressourcer og best practice eksempler fra danske skoler under skolenedlukningen, samt udvikling af nye online forløb og inspirationsmaterialer i samarbejde mellem CFU Danmark, dedikerede danske lærere og LEGO Fonden.