Kompetenceudvikling af lærere i faget tysk
Der laves kompetenceudviklingsforløb for lærere på overbygningen. I forløbene er der fokus på praksisudvikling.
Undervisningen afvikles med 5 undervisningsgange á 3 timers varighed pr. hold. Undervisningen placeres lokalt kl. 14.00 – 17.00.
Deltagerne får mellem hver undervisningsgang stillet en konkret refleksionsopgave ud fra undervisningens emne, som skal sættes i forhold til deres egen praksis. Det forventes at tidsforbruget for praksisopgaven vil være ca. 3-5 timer.
Målsætninger og forventede resultater for lærere og vejledere
Lærerne i 7. – 9. kl.:
- Skal give kompetencer til at undervise og udfordre elever, der har haft tysk før 5. klasse
- Kan implementere viden om læringsmålsbevidst undervisning i egen undervisningsplanlægning
- Kan planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle differentieret undervisning
- Kan anvende relevante læremidler
- Kan anvende forskningsresultater samt observationer til analyse og udvikling af egen undervisning.
Mål for vejledere:
- Gennem et dialogmøde med UC SYD klædes vejlederne på til at give feedback på lærernes refleksionsopgaver mellem de enkelte undervisningsgange
- Feedbackopgaven medfører en styrkelse af vejledernes kompetencer til at vejlede kollegaer samt sikrer en højere grad af konsolidering af vejledernes rolle på skolerne
- Endvidere styrkes vejledernes kompetencer til at kontinuerligt at facilitere faglige sparringssamtaler med kolleger gennem åbne og nysgerrige spørgsmål, og derigennem styr-kes deres bidrag til udviklingen af tyskfaget fremadrettet.
Indhold i undervisningen
Undervisningsdatoer i de tre kommuner
Tilmeld dig her
Kompetenceudviklingsforløb i tysk rettet mod overbygning. APM-projekt om videreudvikling af tidlig tysk, Aabenraa, Tønder og Sønderborg Kommune
Nedenfor kan du se hvor og hvornår, vi udbyder modulet. Tryk på + for mere information
Modulet udbydes ikke i øjeblikket. Kontakt eventuelt den uddannelsesansvarlige.