Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom- eller akademiniveau
  • Korte forløb og konsulentydelser For kommuner og organisationer, der ønsker skræddersyede videreuddannelsesforløb til medarbejdere og ledere eller konsulentydelser

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Videnstemaer UC SYD Forskning sætter fokus på særlige videnstemaer. Mød vores eksperter. Læs om vores forskning og hvordan du kan bruge den i praksis.
  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Cristina Daniela Sacara-Gulløv (CGUL)

Cristina Daniela Sacara-Gulløv

Lektor - Læreruddannelsen

Cristina Gulløv er lektor med speciale i pædagogisk psykologi. Hun har undervist på læreruddannelsen ved UC SYD siden 2010, og har været ansat i Forskning siden 2015. Nu er hun ph.d. studerende, hvor hun forsker i pædagoger i skolen.

Cristina har viden og kompetencer indenfor tværprofessionelt samarbejde i forhold til pædagog og lærerfaglighed, co-teaching og inklusion. 

Telefon: 7266 4317
E-mail: cgul@ucsyd.dk
By: Esbjerg
UC Viden: Se profil

Ph.d. projekt om pædagoger i skolen

Cristina er netop ved at færdiggøre sit ph.d. projekt, der handler om pædagoger i skolen. Projektet beskæftiger sig med pædagogers deltagelse og deres betingelser for deltagelse i arbejdet med elevers muligheder for at lære og trives i skolen og i samarbejdet med lærerne herom.  

I den forbindelse undersøger hun betydningen af pædagogers organisering af praksis i skolen, herunder praksisideologier - for hvordan deltager pædagogerne i og på tværs af skoletidens undervisnings handlesammenhænge, herunder

  • undervisningen
  • skemalagt understøttende undervisning
  • teammøder med lærerne
  • pædagog-faglige møder

Christina undersøger også hvilke muligheder, barrierer og konflikter der er for pædagogerne i deres arbejde med eleverne og i deres samarbejde med lærerne herom.