Gå til hovedindhold

Unik coachuddannelse Modul 3

UC SYD Videreuddannelse

Type: Kursus

Uddannelse: Kurser i Undervisning og pædagogik

ECTS: 10

Tilmeld

Lær hvordan du kan bruge din coachingpraksis i en samfundsmæssig kontekst

  • Få en forståelse for coachingens evne til at styrke organisationer, grupper og teams. 

Brug din autenticitet, kreativitet, metode og teori, som du har udviklet og perfektioneret på de tidligere moduler, til at skabe en velbegrundet coachingpraksis med forståelse for den samfundsmæssige kontekst, som din coaching skal indgå i. 

På det tredje og sidste modul på Unik coachuddannelse bliver den samfundsmæssige kontekst inddraget. Du får sat din coachingmodel og teori i en kollektiv kontekst, for at give dig et indtryk af hvilke dele af en organisation, gruppe eller team, den kan styrke. Det kan for eksempel være gruppedynamikken eller procesledelsen i organisationer.  

Det får du indsigt i på dette modul: 

  • Den samfundsmæssige kontekst 
  • Coaching i organisationer 
  • Coaching i kollektive sammenhænge - grupper, teams 
  • Gruppedynamik 
  • Coaching som metode i procesledelse 
  • Organisering af coaching for grupper 

Modulet er et obligatorisk modul på Unik coachuddannelse men kan også tages selvstændigt.

Hvem henvender modulet sig til? 

Uddannelsen henvender sig til dig, der brænder for at udvikle dig selv og andre mennesker. Autenticiteten som coach bliver vægtet højt, og du vil få mulighed for at forholde dig kritisk til teorier og metoder og dermed skabe din egen personlige coachingmodel. Det er en uddannelse, der kræver et stort engagement af dig, da du skal tilegne dig et teoretisk fundament, der svarer til ca. 1000 siders litteratur per modul.  

Det står der om modulet

Indhold 

  • Den samfundsmæssige kontekst 
  • Coaching i organisationer 
  • Coaching i kollektive sammenhænge - grupper, teams 
  • Gruppedynamik 
  • Coaching som metode i procesledelse 
  • Organisering af coaching for grupper 

Eksamen og dokumentation 

  • Præsentation af gruppecoaching på video samt skriftlig redegørelse for tilrettelæggelse og valg af metode, som begrundes teoretisk