Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom-, akademi- eller masterniveau
  • Skræddersyede forløb For kommuner og organisationer, der ønsker skræddersyede videreuddannelsesforløb til medarbejdere og ledere

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Find os Adresser og kontaktoplysninger - du finder det hele her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Naturvidenskabsfestival

Temaet for 2018 er DEN YDERSTE GRÆNSE - de yderste grænser af naturen, mennesket, etikken og fysiske fænomener. Det handler om yderpunkter og rekorder. Det handler om modsætningsforhold, som mikro og makro, koldt og varmt og tæt på og i fjerne galakser.

Naturvidenskabsfestivalen finder sted hvert år i uge 39, og her deltager mere end 150.000 elever fra hele Danmark. Formålet med ugen er at skabe spændende oplevelser med naturfagene for børn og unge.

” Naturvidenskabsfestivalens ambition er at vise alle Danmarks børn og unge, at science har noget med deres liv at gøre. De skal opleve, at de kan bruge science til at påvirke deres egen hverdag og skabe forandringer.” ASTRA

Sammen med naturvidenskabsfestivalen har du mulighed for at få den virkelige verden tæt på, ved at booke en gratis oplægsholder, som kan være forskere, studerende, fagfolk og andre, der arbejder med naturvidenskab, teknologi og sundhed.

  • Hør dem fortælle deres egen naturvidenskabelige historie. Book nu 
  • Desuden kan du melde din klasse til masseeksperimentet.

Masseeksperimentet er et forskningsmæssigt eksperiment, hvor eleverne er en del af undersøgelsen, men hypotesen og bearbejdningen udvikles og forarbejdes af forskere rundt i Danmark.

Eksperimenterne giver nye og overraskende resultater hvert år. Tidligere har eksperimentet fx vist, at de danske skoler har for dårligt indeklima og sammenhængen mellem børns inkontinens og dårlige skoletoiletforhold.
 

Læs mere på https://naturvidenskabsfestival.dk/