Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom-, akademi- eller masterniveau
  • Skræddersyede forløb For kommuner og organisationer, der ønsker skræddersyede videreuddannelsesforløb til medarbejdere og ledere

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Find os Adresser og kontaktoplysninger - du finder det hele her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Sikker færden på internettet

Inddrag online færden og sikkerhed i onlineundervisningen

Særligt nu hvor eleverne som følge af hjemmeundervisning og nedlukkede fritidsaktiviteter er en del mere online uden opsyn, kan det være relevant at inddrage online færden og sikkerhed i onlineundervisningen. Herunder findes direkte links til nogle udvalgte af Sex og Samfunds opgaver om emnet og forslag til, hvordan disse kan anvendes af elever, som er hjemsendt fra skole pga Corona.

 

Indskoling og mellemtrin

 

EMOJIS
Eleverne printer arbejdsarkene ud, klipper emojis ud og limer dem/lægger dem på arket med sætninger, der hvor de mener, emojis’ne passer. De kan evt sende et billede af deres emoji-sætning matches retur til underviseren som dokumentation.


BILLEDER
Eleverne ser filmen og åbner derefter arbejdsarket. Her kan de enten skrive et kort svar til hver case eller udvælge en case og lave et uddybende svar, efterfølgende kan arbejdet dokumenteres ved at sende svaret til underviseren.


MED OG UDEN FILTER
Eleverne ser filmen og besvarer opgaverne på arbejdsark 1 skriftligt, svarene kan evt sendes til underviseren som dokumentation.


 

Udskoling

 

TJEK PÅ PRIVATLIVSINDSTILLINGERNE
Eleven vælger enten facebook eller instagram og undersøger hvilke indstillinger, man kan lave på det sociale medie for at beskytte sit privatliv. Som dokumentation laver eleven en liste over, hvilke tiltag han/hun kan gøre på sin egen facebook/instagram og diskuterer skriftligt fordele og ulemper ved disse tiltag (dette sendes til underviseren).

 

Photo by AHMED HINDAWI on Unsplash
Photo by AHMED HINDAWI on Unsplash