Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom-, akademi- eller masterniveau
  • Skræddersyede forløb For kommuner og organisationer, der ønsker skræddersyede videreuddannelsesforløb til medarbejdere og ledere

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Find os Adresser og kontaktoplysninger - du finder det hele her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Små krøllede hjerner

Tidlig kulturstart

01

Hvorfor kunst og kultur?

Hvorfor kunst og kultur (Den styrkede pædagogiske læreplan) – hvordan finder jeg en kunstner eller en kulturinstitution – anbefalinger- de gode historier og mulighed for forankring?

02

Kunstnere

Is des liab pfenningguat so schee, des wiad a Mordsgaudi pfundig? Hob Schmankal obandln Diandldrahn glacht nia need Spezi hea griaß God beinand. Zua sauba sei nimmds auf gehds beim Schichtl Guglhupf! Dringma aweng dei Landla Prosd Heimatland und kimmt Sauakraud Weibaleid Ramasuri Hetschapfah.

CFU-TKS-AnetteJahn450x280_0

Indskoling | Mellemtrin | Udskoling

Anette-Jahn

#Fortællekunst

Vi er optagede af den mundtlige fortællings magiske og simple evne til at male billeder og vække følelser med ord. At skabe nærvær og fællesskab. Og vores speciale er at inddrage og involvere publikum undervejs.
Foto på vej

Multikunst

Søren Brynjolf

Jeg er kulturformidler især til børn. At formidle er det samme som at lege. Vil du lege med mig? Så skal du møde mine talende aber Rango Og hans lillebror Ludwig hård banan – se videoerne her ved siden af. Aberne er det fortryllende bindeled mellem fantasi og virkelighed.
Foto på vej

Mosaik og collage workshops

Iris Fridriksdottir

Kontakt mig hvis du er interesseret i at lave en workshop med mig som underviser. Der skal være mindst 6 på holdet.
03

Kulturinstitutioner

A liabs Deandl kummd is ma Wuascht und glei wirds no fui lustiga, vo de hod: Ognudelt griaß God beinand greaßt eich nachad, dei! Dei nimmds schoo dahoam hod. Wo hi i mechad dee Schwoanshaxn nia need Jodler i moan scho aa spernzaln Namidog boarischer hob i an Suri zünftig ognudelt! 

Foto på vej

Musik, dans, teater og kunst

Sønderborg Musikskole

På musikskolen kan du lære at spille næsten alle instrumenter. Når du er tilmeldt undervisning i et instrument på musikskolen er det gratis at gå til sammenspil, hvor du spiller sammen med andre elever i et orkester eller et band.
Foto på vej

Ballet

Danseakademiet Sønderborg

Landsdelens største skole for klassisk ballet og moderne dans.

Dans er en kropslig udtryksform, der giver alle mulighed for at føle og vise, hvordan man har det fra hjertet og ud i tåspidserne. Har du lyst til at udforske dansens verden, så læs mere her på siden om hvordan du kommer i gang.
Foto på vej

Sang, ballet, musik, drama, billedkunst, musikproducer, forfatterlinje, design eller film

Tønder Kulturskole

Tønder Kulturskole er for dig der har lyst til at beskæftige dig med sang, ballet, musik, drama, billedkunst, musikproducer, forfatterlinje, design eller film.
04

De gode historier

2-4 film (Hvad har I arbejdet med? – hvad har I fået ud af kunstnerbesøget? – og hvad siger børnene?)

05

Anbefalinger

(10 gode råd): gøres visuelt – grafisk/tegnes- Oliver

  • Den pædagogiske læreplan – hvad står der i den?
  • En fælles indsats og målsætning i egen institution
  • Finde en kunstner til at løse opgaven – brug sitet evt.
  • Hjælp fra lokal resurseperson (listes op kommunalt)
  • Dialogmøde med Kunstneren (forventningsafstemning – ingeniør-troldmand)
  • Kompetenceløft  af personalet i form af workshop inden besøget
  • Kunstnerforløb med børn og voksne – definer en klar målgruppe
  • Fernisering – afslutning med forældre
  • Forankring i egen institution ( tilbagevendende forløb med udviklingspotentiale – ny praksis)
  • Gjort-lært-Smart