Om uddannelsen

Bliv specialist i sprog og it-baseret markedskommunikation

Erhvervssprog og it-baseret markedskommunikation er for dig, der vil arbejde med markedsorienteret kommunikation i en globaliseret verden.

I løbet af uddannelsen lærer du at kommunikere med forståelse for hvad god kommunikation og markedsføring er - og hvordan du opnår begge dele med it som dit redskab. Du lærer den teori og praksis, du skal bruge, for at blive professionel international markedskommunikator. Du dygtiggør dig inden for teoretiske felter som:

  • Erhvervssprog
  • Kommunikation
  • Markedsføring

Du kommer til at arbejde med sprog via fag som grammatik, udtale, lytteforståelse og udtryksfærdighed, tekster og tekstproduktion. Derudover indgår sproget i fag som grafisk design, marketing og markedskommunikation og forretningsprojekter.

Studiet er en del af et aktivt og stærkt studiemiljø for medie- og kommunikationsuddannelser i Haderslev. Læs mere om studiemiljøet.

Sprogvalg - tysk eller engelsk?
Uddannelsen udbydes med to sproglige speciale retninger; tysk eller engelsk. Inden studiestart vælger du, hvilken sproglig retning du ønsker optagelse på.

Formålet med undervisning i engelsk eller tysk er, at du bliver god til at bruge sproget som kommunikationsmiddel, dvs. skrive, tale, læse og forstå sproget. Du lærer også om virksomhedskultur og det fagsprog, der er knyttet til virksomhedens aktiviteter. Målet er, at du opnår stor sikkerhed i at udtrykke dig på engelsk eller tysk både mundtligt og skriftligt. På den måde kan du slå bro over de kulturelle kløfter, der ellers kan være en hindring for en vellykket kommunikation mellem to kulturer.

Læs om Erhvervssprog og it-baseret markedskommunikation (engelsk)
Læs om Erhvervssprog og it-baseret markedskommunikation (tysk)

Kommunikations- og marketingsfag
Uddannelsen er bygget op omkring de to hovedområder; sprog og kommunikation/marketing. Ud over sproget har du en række fag inden for kommunikation og marketing.

I denne fagblok har du fag som:

  • Marketing
  • Markedskommunikation
  • Digital markedsføring
  • Videregående kommunikationsteori
  • Grafisk design og Webdesign (vores kommunikative redskaber, hvor vi lægger vægt på DESIGN og ikke programmering) 
  • Sociolog, Medieret og Undersøgelses metode

Er uddannelsen noget for dig? Se adgangskravene og søg om optagelse på Erhvervssprog og it-baseret markedskommunikation.

Studiejob
Er du på udkig efter et studiejob? Find det på studiejobtilalle.dk

Hugo de Almeida, Managing director ved MTVerse studios i Lissabon, giver en to dages gæsteforelæsning med temaet "Kommunikation i virtuelle verdener". Hvordan kommunikerer vi i Second Life? Og skal vi overhovedet det? Spændende dage med mange praktiske eksempler på, hvordan kommunikation skabes og formes med udgangspunkt i modtageren. 

Har du spørgsmål?Så kontakt os her
Siden er redigeret 07.03.2017 
Engelsk linjeDownload Brochure
Tysk linjeDownload brochure

Per, studerende

Per, studerende

Jeg er tilflytter, men vi laver meget sammen på holdet, fx fredagsbar, så jeg er faldet godt til. Os på erhvervssprog snakker også en del med de lærerstuderende, som vi deler gang med, og alle er meget åbne her.

I forhold til undervisningen, synes jeg, at det er forfriskende, at det er så praktisk anlagt med mange gode øvelser.

Selve campus er rigtigt hyggeligt med sine forskellige bygninger og grønne områder, og det er et rart sted at være.

Cxense Display

Accepter cookies

På ucsyd.dk bruger vi cookies til at forbedre vores hjemmeside, så den lever op til brugernes behov. Vi bruger blandt andet cookies til at føre statistik over trafikken på siden, så vi kan sikre os, at indholdet er relevant og let at finde for brugeren. Du kan til hver en tid slette cookies fra ucsyd.dk.

Læs mere om cookies her

Accepter cookies