Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Videreuddannelse og kurser
  • Forskning
  • Om UC SYD

Working with English Films

i engelskundervisningen

Den pædagogiske vejledning er inspiration til, hvordan du kan arbejde med spillefilm i din engelskundervisning. Vejledningen består af en række generelle før-, under-og efter-opgaver og aktiviteter, som kan bruges til mange forskellige film. Der er både forslag til mundtlige og skriftlige opgaver, og derudover er det særligt fremhævet forslag, hvor it, bevægelse og kreativitet er integreret. De digitale værktøjer, der er foreslået, kan findes i en gratis version eller kan til tilgås via SkoleTube.

Du kan således selv beslutte, hvor du ønsker at lægge vægten i arbejdet med filmen og kan med fordel sample de opgaver, som du synes, er mest hensigtsmæssige til lige din undervisning.

Eksempler på læringsmål kan for eksempel være:

  • Eleven kan forstå hovedindholdet i en engelsk spillefilm.
  • Eleven kan deltage i spontane samtaler om filmens temaer.
  • Eleven kan fortælle om kulturmøder.
  • Eleven kan bruge indlært ordforråd i en ny sammenhæng.  

I vejledningen findes også inspiration til, hvordan du kan integrere en enkel evaluering af dine elever og få indblik i, hvad de har fået ud af jeres filmforløb. Der er også forslag til gode websider, hvor du kan finde mere specifikke opgaver til lige din udvalgte film.

Du finder den generelle vejledning til film i engelskundervisningen under supplerende materialer på mitCFU’s filmposter, eller du kan hente den direkte her:

Filmmand
Filmmand