Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom- eller akademiniveau
  • Korte forløb og konsulentydelser For kommuner og organisationer, der ønsker skræddersyede videreuddannelsesforløb til medarbejdere og ledere eller konsulentydelser

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Videnstemaer UC SYD Forskning sætter fokus på særlige videnstemaer. Mød vores eksperter. Læs om vores forskning og hvordan du kan bruge den i praksis.
  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Nadine Malich-Bohlig (NMBO)

Nadine Malich-Bohlig

Lektor - Læreruddannelsen

Nadine forsker i fagdidaktik i samfundsfag, som hun også underviser i på Læreruddannelsen.

Desuden har hun en interesse for mindretalspædagogik og er medlem i arbejdsgruppen om mindretalspædagogik i UC SYDs Center for Mindretalspædagogik. Hun underviser også i ”Undersøgelse af pædagogisk praksis” (UPP).

Telefon: 7266 4340
E-mail: nmbo@ucsyd.dk
By: Haderslev
UC Viden: Se profil

Nadine er uddannet Dr.phil. fra Christian-Albrechts-Universität i Kiel, hvor hun skrev den første doktorafhandling om samfundsfagsdidaktik: Politische Bildung vor dem Hintergrund der Globalisierung: Samfundsfag in Dänemark (Berlin: Mensch und Buch Verlag, 2008).

Netværk og projekter

Nadine er tilknyttet følgende netværk og projekter: 

QUISST: Quality in social Science Teaching
QUISST er et projekt indenfor det nordiske netværk QUINT, hvor kvalitet i undervisningen undersøges og sammenlignes. Nadines fokus ligger på, hvordan videooptagelser fra undervisning kan bruges på læreruddannelsen til at forbedre både skoleundervisningens samt læreruddannelsens kvalitet i samfundsfag. 

Universitetsskolen
Nadine er tilknyttet Universitetsskolen Aabenraa gennem undervisningen i ”Undersøgelse af pædagogisk praksis” og det ”klassiske” universitetsskole gennem QUISST-projektet, der gennemføres i samarbejde med Lyreskovskolen i Bov. 

Udgivelser 

Teaching democracy is experiencing democracy: profession didactics in social sciences. Malich-Bohlig, N. (2018). Comenius Journal, 27(27/2018), 14-16.

Professionel kompetence i samfundsfag. Malich-Bohlig, N. (2020). POLIS – Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik (1/2020), 91-99.