Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Videreuddannelse og kurser
  • Forskning
  • Om UC SYD

Sabina Jensen Jæger (SAJJ)

Sabina Jæger

Sabina Jensen Jæger

Lektor - Socialrådgiveruddannelsen

Sabina Jæger forsker i netværksinddragelse og socialt arbejde - bl.a. i den gode netværksanbringelse, og inddragelses metoder. I øjeblikket forsker hun i mænds roller i familiesager i forhold til inddragelse.

Udover at forske, underviser hun på Socialrådgiveruddannelsen og på Efter- og videreuddannelsen på Den sociale diplomuddannelse primært i udsatte børn og familier og inddragelse og ICS. 

Telefon: 7266 2952
E-mail: sajj@ucsyd.dk
By: Esbjerg
LinkedIn: sabina-jæger-007227151
Twitter: @sabina38519304
UC Viden: Se profil

Sabina Jæger er uddannet socialrådgiver og har efterfølgende taget en Master i udsatte børn og unge ved AAU. Herefter har hun suppleret sin viden med flere forskellige mastermoduler - bl.a. via Nordplus samarbejdet om inddragelse og netværk.

Interessen for familierådslagning kan spores helt tilbage til tiden som socialrådgiverstuderende, hvor hun skrev om emnet under et studieophold på New Zealand. 

Sabina har lavet flere undersøgelser i kommuner om anvendelse af og udfordringer med ICS.

På Efter- og videreuddannelsen underviser hun på Den Sociale diplomuddannelse bl.a. i ICS, task force forløb, systematik i sagsarbejde, statusrapporter og sprog, børnesyn, inddragelse, inddragende metoder, familierådslagning, inddragende kommunikation, vækstmodellen og anerkendende tilgange.

Udvalgte udgivelser

Netværksinddragelse og familierådslagning - socialrådgivernes mikrofaglige udfordringer og behov for viden, Bo Morthorst Rasmussen og Sabina Jæger, UC SYD, 2019.

Håndbog for det gode anbringelsesforløb i familiepleje, Socialstyrelsen, 2019

Systematik i socialt arbejde - Håndbog med undervisningsmateriale og opgaver udarbejdet til socialrådgiveruddannelsen, red Lene Mosegaard Søbjerg m.fl., VIA University College, 2016.

Metodiske tilgange i socialt arbejde. Kapitel 7, af Kirsten Henriksen m.fl. Hans reitzels Forlag, 2015.