Læs online, hvis corona-pandemien fortsætter
Du kan trygt tilmelde dig de moduler eller kurser, du gerne vil læse. Vi tilpasser undervisningen, så den kan gennemføres online eller lever op til de sundhedsfaglige retningslinjer, der gælder på det tidspunkt, undervisningen kan starte op på campus igen.
Du vil blive orienteret om undervisningsformen inden første undervisningsdag.
Få et holistisk syn på marketingmæssige problemstillinger i din organisation og få værktøjerne til at løse dem
- Lær at forankre en marketing- eller kommunikationsstrategi i organisationen.
Dokumenter og links
- Eksamens- og prøvevejledning forår 2021
- Studieordning diplom i ledelse 1.1.2021
- Studieordning diplom i ledelse 1.8.2019
- Studieordning diplom i ledelse 1.1.2019
- Studieordning diplom i ledelse 1.8.2018
- Studieordning diplom i ledelse 1.1.2017
- Bekendtgørelse om diplomuddannelser
- Information om ECTS
- Individuel kompetencevurdering
Hvad gør du for at få din organisations budskaber ud til de rette modtagere? Med modulet Ledelse af marketing og ekstern kommunikation er du godt på vej.
På modulet får du det overordnede strategiske overblik for organisationen koblet med en konkret markedsførings- og kommunikationsplan med inddragelse af både modtager og marked.
Selv de bedste planer er intet værd, hvis de ikke bliver forankret i organisationen, og derfor lærer du, ud over teorier og begreber, metoder til formidling og varetagelse af ledelse af både marketing og ekstern kommunikation.
Det får du indsigt i på dette modul:
- Lær at anlægge såvel en strategisk og operationel helhedsorienteret synsvinkel på løsning af organisationens marketingsmæssige problemstillinger på baggrund af indsamlede, bearbejdede og analyserede markedsdata samt formidlingen heraf til stakeholdere.
- Få teorier, begreber og perspektiver om ledelse af marketing, markedsføring samt ekstern kommunikation forbundet hermed.
- Lær at formulere en overordnet strategi for organisationen.
- Få forankret en markedsføringsplan indeholdende en kommunikationsplan udarbejdet på baggrund af en forståelse af modtager og marked.
- Lær at varetage ledelse af marketingprocessen og den forbundne eksterne kommunikation til stakeholdere, der understøtter organisationens opgaver og legitimitet.
Modulet er et valgmodul på Diplom i ledelse, men kan også tages selvstændigt.
Tilmeld dig her
Ledelse af marketing og ekstern kommunikation
Nedenfor kan du se hvor og hvornår, vi udbyder modulet. Tryk på + for mere information
Modulet udbydes ikke i øjeblikket. Kontakt eventuelt den uddannelsesansvarlige.