Gå til hovedindhold

Ledelse af marketing og ekstern kommunikation

Type: Modul

Uddannelse: Diplom i Ledelse

ECTS: 5

Fagområde: Valgmodul Diplom i Ledelse

Tilmeld

Få et holistisk syn på marketingmæssige problemstillinger i din organisation og få værktøjerne til at løse dem

  • Lær at forankre en marketing- eller kommunikationsstrategi i organisationen. 

Hvad gør du for at få din organisations budskaber ud til de rette modtagere? Med modulet Ledelse af marketing og ekstern kommunikation er du godt på vej.

På modulet får du det overordnede strategiske overblik for organisationen koblet med en konkret markedsførings- og kommunikationsplan med inddragelse af både modtager og marked. 


Selv de bedste planer er intet værd, hvis de ikke bliver forankret i organisationen, og derfor lærer du, ud over teorier og begreber, metoder til formidling og varetagelse af ledelse af både marketing og ekstern kommunikation. 

Det får du indsigt i på dette modul:

  • Lær at anlægge såvel en strategisk og operationel helhedsorienteret synsvinkel på løsning af organisationens marketingsmæssige problemstillinger på baggrund af indsamlede, bearbejdede og analyserede markedsdata samt formidlingen heraf til stakeholdere. 
  • Få teorier, begreber og perspektiver om ledelse af marketing, markedsføring samt ekstern kommunikation forbundet hermed. 
  • Lær at formulere en overordnet strategi for organisationen. 
  • Få forankret en markedsføringsplan indeholdende en kommunikationsplan udarbejdet på baggrund af en forståelse af modtager og marked. 
  • Lær at varetage ledelse af marketingprocessen og den forbundne eksterne kommunikation til stakeholdere, der understøtter organisationens opgaver og legitimitet. 


Modulet er et af valgmodulerne i Diplom i ledelse men kan også tages selvstændigt. 

Hvem henvender modulet sig til?

Modulet er for dig, der arbejder med ledelse af marketing, og som gerne vil have et bedre strategisk overblik samt nye perspektiver på den eksterne kommunikation. Modulets faglige udbytte kommer dig til gode, lige meget om du arbejder i en privat eller offentlig organisation. Du skal bare være dedikeret og villig til at løfte din faglighed til næste niveau. 

Adgangskrav

For at følge dette modul skal du mindst have en relevant uddannelse på niveau med en akademiuddannelse (KVU) eller en relevant videregående voksenuddannelse (VVU) samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført uddannelse.

Det står der i studieordningen

Formål 
Det er formålet, at den studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer til at: 

  • Anlægge såvel en strategisk og operationel helhedsorienteret synsvinkel på løsning af organisationens marketingsmæssige problemstillinger på baggrund af indsamlede, bearbejdede og analyserede markedsdata samt formidlingen heraf til stakeholdere. 

Mål for læringsudbytte 
Viden og forståelse 
Det er målet, at den studerende har opnået viden om og forståelse af: 

  • Teorier, begreber og perspektiver om ledelse af marketing, markedsføring samt ekstern kommunikation forbundet hermed. 

Færdigheder 
Det er målet, at den studerende har opnået praktiske færdigheder til at: 

  • Formulere en overordnet strategi for organisationen 
  • Forankre en markedsføringsplan indeholdende en kommunikationsplan udarbejdet på baggrund af en forståelse af modtager og marked. 
     

Kompetence 
Det er målet, at den studerende kan 

  • Varetage ledelse af marketingprocessen og den forbundne eksterne kommunikation til stakeholdere, der understøtter organisationens opgaver og legitimitet.