Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Efter- og videreuddannelse
  • Forskning
  • Om UC SYD
  • Uddannelser og kurser For dig, der leder efter et kursus, et modul eller en uddannelse på diplom-, akademi- eller masterniveau

Ved du, hvad du leder efter, kan du søge direkte i vores database

  • Om UC SYD Hvem er vi? Læs alt om UC SYD her.
  • Find os Adresser og kontaktoplysninger - du finder det hele her.
  • Job ved UC SYD Find ledige stillinger, og hør hvordan det er at arbejde på UC SYD.
  • Presse Vi giver dig oversigten over alle vores pressehistorier.

Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling for skoleledere ved Aabenraa Kommune

UC SYD Efter- og videreuddannelse

Udbyder: Modul

Tilmeld

Styrk dit lederskab gennem samarbejde og faglig udvikling 

  • Lær at skabe og lede professionelle relationer. 
  • Få teori og metoder til at understøtte samarbejde, trivsel, kvalitet og resultater i forhold til behov og opgaveløsning i din organisation.

Som leder er du ingenting uden dine medarbejdere. Hvordan du klarer din opgave, afhænger af hvordan dine medarbejdere løser deres opgaver. Derfor er det vigtigt, at du opbygger gode professionelle relationer med medarbejderne og sikrer dig, at de udvikler sig i forhold deres opgaver i organisationen.   

Meget har indflydelse på relationen mellem medarbejderen og dig, og det er vigtigt, at du forstår hvordan magtrelationer, samfundsmæssige diskurser, politikker og andre rammer har betydning for dit forhold til medarbejderne og samarbejdet i afdelingen. Samtidig er det vigtigt, at dine medarbejdere udvikler sig fagligt og lærer nyt både individuelt og i fællesskab.  

Modulet Ledelse, samarbejde og faglig udvikling giver dig den viden, du behøver for at bygge og udvikle forhold, der støtter samarbejdet om de opgaver, I skal løse. Desuden bliver du klædt på til både at vurdere og igangsætte læreprocesser, som tager hensyn til medarbejdernes ønsker i forhold til organisationens behov.   

Det lærer du på modulet: 

  • Hvad professionelle relationer betyder i og uden for organisationen. 
  • Teorier og metoder, som du kan bruge til at føre professionelle samtaler og skabe professionelle relationer med medarbejdere og andre aktører i og uden for organisationen. 
  • At understøtte medarbejdernes læring og kompetenceudvikling i forhold til organisationens opgaver og behov - både individuelt og i fællesskaber. 
  • At lede lærings- og udviklingsforløb, som skaber trivsel, kvalitet og giver en mærkbar effekt i opgaveløsning. 

Modulet er et obligatorisk modul på Diplom i ledelse, men kan også tages selvstændigt.