Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Videreuddannelse og kurser
  • Forskning
  • Om UC SYD

Efter- og videreuddannelse

Diplom- og akademiuddannelser, fagmoduler, kurser og temadage

Formidling, læringsmiljøer og kulturarbejde

Vær med til at udvikle læringsmiljøer der understøtter kreative, æstetiske og undersøgende arbejdsformer, samt kunne udvikle formidlingsopgaver i forhold kulturtilbud og litteratur.

Det får du indsigt i på dette modul:

  • Hvordan du kan samarbejde om udvikle fysiske og virtuelle læringsmiljøer med fokus på oplevelse, fordybelse og virkelyst.
  • Hvilken betydning fysiske læringsmiljøer har for pædagogisk praksis
  • Viden om formidlingsteori og -metoder
  • Indsigt i teorier om kreative, æstetiske og undersøgende tilgange til læring

Modulet er et valgmodul på Pædagogisk Diplomuddannelse, men kan også tages selvstændigt.

Hvem henvender modulet sig til?

Modulet er for dig, der skal varetage funktioner som læringsvejleder eller hvis du bare ønsker at udvikle dine kompetencer indenfor formidling, læringsmiljøer og kulturarbejde

Det står der i studieordningen

Læringsmål

Den studerende:

  • kan indgå i samarbejder om udvikling og evaluering af læringsmiljøer, der understøtter kreative, æstetiske og undersøgende arbejdsformer.
  • kan indgå i samarbejder med henblik på at udvikle fysiske og virtuelle læringsmiljøer med fokus på oplevelse, fordybelse og virkelyst.
  • har viden om fysiske designs af læringsmiljøer og deres betydning for pædagogisk praksis.
  • har indsigt i teorier om kreative, æstetiske og undersøgende tilgange til læring og deres betydning for pædagogisk praksis.
  • har viden om formidlingsteori og -metoder.
  • kan udvikle, begrunde og gennemføre formidlingsopgaver i organisationen, herunder kulturtilbud og litteratur.
     
Hvilken bedømmelsesform benyttes på modulet?

På modulet bliver du bedømt ved en intern prøve.

Tilmeld dig her

Formidling, læringsmiljøer og kulturarbejde

Nedenfor kan du se hvor og hvornår, vi udbyder modulet. Tryk på + for mere information