Læs online, hvis corona-pandemien fortsætter
Du kan trygt tilmelde dig de moduler eller kurser, du gerne vil læse. Vi tilpasser undervisningen, så den kan gennemføres online eller lever op til de sundhedsfaglige retningslinjer, der gælder på det tidspunkt, undervisningen kan starte op på campus igen.
Du vil blive orienteret om undervisningsformen inden første undervisningsdag.
Lær hvordan du identificerer elever med særlige behov i matematikundervisningen og udviklinger undervisningstilbud til elever med særlige behov
- Lær at rådgive kolleger om udvikling af undervisningstilbud med udgangspunkt i anerkendte teorier og metoder.
For nogle er matematik højdepunktet på dagen. For andre er det et nødvendigt onde. For den sidste gruppe kan det være nødvendigt at lære nye præsentationer, strategier og metoder til at få de nødvendige matematiske kompetencer til at klare en hverdag.
Du lærer selvsagt at arbejde direkte med at kategorisere og udvikle elevens opfattelse, holdning, forudsætninger, potentiale og motivation i matematik. Du får også teori og metoder til at lave pædagogiske og didaktiske undervisningstiltag, som kan målrette undervisningen, samt forstå adfærdsbeskrivelser, diagnoser og årsager til at eleven får en kategorisering som havende særlige behov i matematikundervisningen. Herunder lærer du også at anvende observationer, interview, spørgeskemaer og test til at kortlægge elevernes forudsætninger og potentialer i matematik.
Med din teoretiske og metodiske værktøjskasse får du ofte en nøglerolle i forhold til at arbejde med elever med matematikvanskeligheder. Derfor er det også et fokus på modulet, at du kan informere og rådgive kolleger, skoleledelse og forældre om udviklingen af undervisningstilbud til elever med særlige behov i matematikundervisningen.
Det får du indsigt i på dette modul:
- Lær om teorier om elevers vanskeligheder ved at lære matematik og metoder til identifikation, motivation og udvikling af deres potentiale.
- Hvordan du udvikler og tilrettelægger de pædagogiske og didaktiske undervisningstiltag, som kan målrette undervisningen til elever med særlige behov i matematik.
- Hvordan du vejleder kolleger, ledelse og andre relevante nøglepersoner i forhold til udvikling af relevante og målrettede undervisningstilbud.
Modulet er et valgmodul på pædagogisk diplom men kan også tages selvstændigt.
Tilmeld dig her
Elever med særlige behov i matematikundervisningen
Nedenfor kan du se hvor og hvornår, vi udbyder modulet. Tryk på + for mere information
- Tidspunkt: Blended Learning
- Slutdato: 18.06.2021
- Pris: kr. 11.000
- Kursusnummer: EH06-21059

Helena Dall Danielsen (HDDA)
Studieadministrativ medarbejder
Telefon: 7266 3283
E-mail: HDDA@ucsyd.dk